طنز کوه

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است


در راستای درگیری اخیر کانالی دو کانال باز دنیای کوهنوردی و بحث شیرین دلار و نیسان و دماوند و عاشقانه‎های محیط زیستی و غیره و غیره... به اطلاع می‎رساند  بنابر گزارش خبرگزاری‎ها در حال حاضر نبرد بین شبه نظامیان نیسان سوار و ارتش دغدغه محیط زیستیان سنگین گزارش شده و بر همین اساس گروه زاقارتها ضمن اعلام بی طرفی با اعلام وضع اضطراری گروه را به خط کرده و فرمان داد:

 از جلو نظام از عقب نیسان!

در همین رابطه در خصوص تردد در گوسفند سرا اعلام خطر شد که :

اگر در گوسفند سرا یک نیسان بیاید و تعدادی کوه نورد پیاده باشند حق تقدم با کدام است؟

جواب:  نیسان

علت؟ دلار

و داریوش غمگینانه خواند:

دماوند از غصه میمیرد کوه نورد داخلی از باد بی پولی... غرش نیسان پیدا در این مرداب بی دلاری

و در این اوضاع بد اقتصادی دلالها دست به کار شدند و آگهی دادند که:

 یه نیسان آبی دارم زیر پای یک کوه‎نورد بوده باهاش فقط می رفته گوسفند سرا و بر می گشته فروش بی فروش

و باز داریوش با سیگاری روشن غمگینانه خواند:

نیسانو کولم می گیرم روزی صد دفعه می میرم میارم توریستو تو خونه میگیرم دماوندو نشونه

و البته طنز نیوز مَخلص کلام این شعر را می خواند که:

آن یکی نیسان  است اندر بادیه

آن دگر نیسان است اندربادیه

آن یکی نیسان است کآدم می‌برد

وآن دگر نیسان است کآدم می‌برد!

در خاتمه پیشنهاد میکنیم با هدف توسعه و آموزش کوه‎نوردی نوین؛ فدراسیون کوه نوردی در کنار انبوه دورههای کاملا مورد نیاز کوه‎نوردی! دوره مقدماتی و پیش نیاز " اصول و مبانی نیسان شناسی در کوهستان" را طراحی و با تدریس یکی از دوستان اجباری کند تا از این راه ضمن آموزش کوهنوردی نوین نانی هم دورهمی در بیاید.


نون بیات وحلوا
سوخته حریر کوه‎ها
نون و پنیرو گردو
قصه‎ی امداد جادو
نون و پنیرو سبزی
تو بیش از این میارزی

قصه ی مصدومان بد
که از تو کوهها  میاومد
نشسته بر صبحانه کاری 
لقمه هارو چهارتا یکی میزد!


در راستای اینکه در توسعه ورزش کوهنوردی ما اخیرا نه تنها از اروپا و کشورهای صاحب نام جلو افتادهایم بلکه به چهار راه استانبول هم رسیده و قیمت های ارز را جا به جا کرده‎ایم.  فلذا فقط در یک چیز عقب افتاده بودیم آن هم صبحانه کاری! که  به همت و تلاش متخصصان داخلی بحمدالله نصب و راه اندازی شد و در این فقره هم از کشورهای صاحب نام پیشی گرفتیم.

 بنده هم مثل شما هر چی به این عکس نگاه میکنم دچار شعف میشوم؛ اینکه به خدا ما هم هیچ کمی از اتحادیه اروپا و صبحانه کاریهاش حتی  نشستهای آژانس بین المللی انرژی هسته‎ای و حل مسائل هستهای دنیا با آن صبحانه کاری‎های سوسولیشون نداریم.

در هیمن راستاتر و با توجه به توسعه روز افزورن تکنیکهای صبحانه خوری با انواع نان  خصوصا بربری در فدراسیون کوه‎نوردی، زاقارت ها هم تصمیم به برگزاری صبحانه کاری کرد و با کمک کوکب خانم که زن پاکیزه و با سلیقه ای هست صبحانه کاری مفصلی تدارک دید و مشغول حل و فصل معضلات کوهنوردی شدند.  

روزی عباس ثابتیان! از انجمن کوه نوردان  سر زده به جلسه آنها آمد. کوکب خانم با تخم مرغ تازه و روغن، نیمرو درست کرد. نان و کره و ماست و پنیر هم سر سفره گذاشت. همه از مهمان نوازی و سلیقهی کوکب خانم تعریف کردند. عبّاس ثابتیان می‎خورد و می‎گفت: من که از خوردن این نان و کره و نیمرو سیر نمیشوم. چه غذاهای خوشمزهای! خداراشکر می کنم که این همه نعمت های خوب آفریده است.

خدایا بیامرز! راست می‎گفت چه غذاهای خوشمزه‎ای واقعا خداروشکر!!