طنز کوه

صبحانه کاری زاقارت‎ها!

دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴ ق.ظ

نون بیات وحلوا
سوخته حریر کوه‎ها
نون و پنیرو گردو
قصه‎ی امداد جادو
نون و پنیرو سبزی
تو بیش از این میارزی

قصه ی مصدومان بد
که از تو کوهها  میاومد
نشسته بر صبحانه کاری 
لقمه هارو چهارتا یکی میزد!


در راستای اینکه در توسعه ورزش کوهنوردی ما اخیرا نه تنها از اروپا و کشورهای صاحب نام جلو افتادهایم بلکه به چهار راه استانبول هم رسیده و قیمت های ارز را جا به جا کرده‎ایم.  فلذا فقط در یک چیز عقب افتاده بودیم آن هم صبحانه کاری! که  به همت و تلاش متخصصان داخلی بحمدالله نصب و راه اندازی شد و در این فقره هم از کشورهای صاحب نام پیشی گرفتیم.

 بنده هم مثل شما هر چی به این عکس نگاه میکنم دچار شعف میشوم؛ اینکه به خدا ما هم هیچ کمی از اتحادیه اروپا و صبحانه کاریهاش حتی  نشستهای آژانس بین المللی انرژی هسته‎ای و حل مسائل هستهای دنیا با آن صبحانه کاری‎های سوسولیشون نداریم.

در هیمن راستاتر و با توجه به توسعه روز افزورن تکنیکهای صبحانه خوری با انواع نان  خصوصا بربری در فدراسیون کوه‎نوردی، زاقارت ها هم تصمیم به برگزاری صبحانه کاری کرد و با کمک کوکب خانم که زن پاکیزه و با سلیقه ای هست صبحانه کاری مفصلی تدارک دید و مشغول حل و فصل معضلات کوهنوردی شدند.  

روزی عباس ثابتیان! از انجمن کوه نوردان  سر زده به جلسه آنها آمد. کوکب خانم با تخم مرغ تازه و روغن، نیمرو درست کرد. نان و کره و ماست و پنیر هم سر سفره گذاشت. همه از مهمان نوازی و سلیقهی کوکب خانم تعریف کردند. عبّاس ثابتیان می‎خورد و می‎گفت: من که از خوردن این نان و کره و نیمرو سیر نمیشوم. چه غذاهای خوشمزهای! خداراشکر می کنم که این همه نعمت های خوب آفریده است.

خدایا بیامرز! راست می‎گفت چه غذاهای خوشمزه‎ای واقعا خداروشکر!!

 


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴ ق.ظ
  • فرشید داوودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی