طنز کوه

کانال سوپر دریانی!

دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۳۷ ق.ظ

اول: کاَنهو همان آغاز به کار دوران پارینه وبلاگیست که یک دفعه جوّ و موج وبلاگ همه را گرفت که حتی عمه ما هم وبلاگ نوشت و پست‎های سبزی پاک کنی‎اش را به اشتراک گذاشت. کوه‎نوردان هم که ‎تپ تپ از صعودهای شیر پلاشان عکس می‎گذاشتند. همان داستان الان آمده است تو تلگرام و در حال حاضر همان جو و حال و روز را پیدا کرده است. طوری که هر کس ننهاش تا دیروز  تحویلش نمیگرفت هم رفته کانال و گروه زده و شده مدیر! چه برسد به فرهیختگان،صاحبان قلم و اندیشه و خامه گیران، خامه پرستان، خامه خوران و غیره...

راسیتش اینقدر این کانال‎ها زیاد شد و هر کس یکدانه  زد که حساب از دست ما هم در رفته. می آیند فی الفور یک اسم انتخاب می‎کنند (خرج هم که ندارد)  یک نیوز هم می‎زنند  تنگش و عمه و خاله و دایی را هم اد میکنند و میشود کانال خبری  و مدام هم مطلب  از هم کش می‎روند   و در کانال  منتشر میکنند. حال  یا اسم منبع را ذکر و یا مثل یعضی‎ها با ذکر منبع پاچه خواری هم را می‎کنند. البته  از نظر نگارنده کافیست به واقع فقط عضو یک کانال باشی همه خبرها را خواهی داشت.

 سرعت انتقال و نقل اخبار هم فزونی گرفته به طوری که  خبرها یک خطی و نیم خطی شده و در این بازار رقابت، هر خبر دوصد من یه غاز هم منتشر میشود. مثلا حاج اصغر به سلسله جبال همیالیا که رفت اخبار نقل شده اینگونه می شود:

-بنا به خبر ارسالی اصغر آقا در بیس کمپ عطسه فرمودند.

چند لحظه بعد

- اصغر در ادامه اکسپدیشن خود همین الان به توالت رفت و قضای حاجت کرد.

-بنا به خبر ارسالی به کانال ما اصغر جان در کمپ سه، چهارتا  آروغ زد.

یا

بنا به گزارش رسیده داش داوود همین الان کمپ چهار یهویی!

اگر هم خدا قسمت کرد و کسی مرد!  عکس سلفی‎ای هم میفرستند که ما همین الان در حال کمک یهویی!

گروه های کانالی هم مثل قارچ یک شبه سبز میشوند و یک فامیل پنجاه نفره ده تا گروه دارد مثل گروه فامیل های بابات، گروه فامیل‎های ننه‎ات،  گروه فامیلهای خودمون یا عمه اخترت اینا، خاله شوکت و یا گروه  عمه  اقدسات به جز زبیده پتیاره

توسعه تکنولوژی، بقالی و سوپریهای محل  را هم به خود جذب کرد.  اخیرا بقال محله یا همان سوپر دریانی ما هم کانال زده است و ما را هم اد کرده است. دیشب این پیام ها در کانالش منتشر شد:

-شیر رسید

-نان تمام شد

-داش علی حسابت رو بیار بده

-معصومه خانم امروزه؟، درسته؟  بالدار جنس خوب آوردم بیا ببر

-حسن آقا ...کش چوب خطت پر شده بیا تسویه کن

از قضا نظافتچی محلمان هم کانال راه انداخته شب ساعت نه که می‎شه پیام میآد که که آشغالا رو ور بیار ماهیانه فراموش نشه

دیشب آشغالها رو بردم دم در یکهو یک پیام آمد تو  کانالش: که داداش لطفا تو کیسه فریزز بپیچید بعد بندازید کیسه زباله

رفتم پایین می گم حاجی چرا آبروریزی می‎کنی دیگه چرا داخل آشغالارو میگردی آخه؟! میگه برو ادمین پیام بگذار جوابت رو اونجا میدم!

در همین راستا پیشنهاد می‎کنیم فدراسیون کوه‎نوردی یک پیش نیاز مربیگری تحت عنوان "مبانی کانال‎شناسی در کوهستان" هم به پیش نیازهای مربیگری با هدف توسعه بهداشتی کانالها و در آمدزایی و کاهش بی‎کاری تعریف و کارگروه مربوطه را راه اندازی کند.

دوم: ? excuse me soud ghalam is here


صعود قلم در سکوت خبری رسانههای بیگانه و باگانه! برگزار شد و عدهای وبلاگ ننویس! و کوه ننویس که سالی یعضا یک بار کوه می‎روند دور هم جمع شدند و این صعود را این بار خارجی برگزار کردند. به گونهای که دیدند ما فارسی بلد نیستیم پوستر را به عدد 12 انگلیسی مزین کردند و زیرش چند خطی انگلیسی هم نوشتند. من نمیدانم این اهالی قلم که فارسی نویسی‎شان میلنگد و بزرگترین چالش نوشتاریشان این روزها گذاشتن عکس در اینستاگرام است چطور آمدن پوستر انگلیسی طراحی کردند! نکند سواد اهالی قلم این چند وقته بالا رفته  و ما بی خبریم؟! یا اینکه خواستهاند کلاس کار را ببرند بالا!!

 به هر حال تا باشد ازاین قلم بالا بردنها باشد.

باقی بقای عمر بازماندگانتان!

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۳۷ ق.ظ
  • فرشید داوودی

نظرات  (۲)

ایم قسمت اکس کیوز می رو متوجه نشدم.... میشه بیشتر لطفا ؟!!!
طنزی بود در خصوص استفاده از حروف و کلمات انگلیسی در پوستر  به این مفهوم  که مثلا ما اول خیال کردیم این صعود قلم رو انگلیسی زبان ها  دارند برگزار می کنند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی